5 Απρ 2014

Ό,τι και να λένε για το Facebook...

... εμένα με έβαλε ακόμα περισσότερο στον κόσμο των βιβλίων.

Γιατί μου γνώρισε:

Ενδιαφέρουσες σελίδες για το βιβλίο και τους αναγνώστες, τις οποίες επισκέπτομαι, αν όχι όλες καθημερινά, πάντως πολύ συχνά.

Βlogs βιβλιόφιλων και "βιβλιομανών" που είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν πολύτιμες ώρες της πολύτιμης ζωής τους στο να γράφουν και να συζητούν για λογοτεχνία. Εκεί ψάχνω να διαβάσω εντυπώσεις και απόψεις, αλλά και  να μιλήσω για βιβλία που μου άρεσαν ή για βιβλία που δεν έχω διαβάσει ακόμα.

Νέους διαδικτυακούς "φίλους", με τους οποίους δεν έχουμε γνωριστεί από κοντά, ακόμα τουλάχιστον. Γνωριζόμαστε όμως σταδιακά μέσα από τις αναρτήσεις μας, τα σχόλια, τα likes, αλλά και τις συζητήσεις μας, γιατί μοιραζόμαστε το ίδιο ενδιαφέρον, πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει τόσο εύκολο; Για μένα, ευτυχώς πρόκειται για έναν κύκλο που συνεχώς διευρύνεται.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με παρακίνησε:

Να γίνω πιο εξωστρεφής στο να συζητάω για την αγαπημένη μου συνήθεια ακόμα και με "αγνώστους" - ρίσκαρα παρακούοντας τη γονεϊκή συμβουλή που όλοι ακούμε ως παιδιά, αλλά ευτυχώς το ρίσκο μού επιφύλαξε και μού επιφυλάσσει μόνο καλές... παρενέργειες! Εξακολουθώ δε να διατηρώ τη ρομαντική αντίληψη ότι το καλό βιβλίο και το διάβασμα, συνήθως τουλάχιστον, μας κάνει καλύτερους ανθρώπους, αν μη τι άλλο, μας δίνει τα κλειδιά.

Να ξεκινήσω να γράφω σε αυτό το blog, προσωπικό αλλά ανοιχτό σε όλους, για τις δικές μου εντυπώσεις από τις αναγνώσεις μου. Αν και βρίσκεται στα πολύ πρώτα του βήματα, θα τολμήσω να παραδεχτώ ότι χαίρομαι κάθε φορά που προκύπτει μια συζήτηση με αφορμή κάποια από τις αναρτήσεις μου, ακόμα και κάθε φορά που απλώς ακούω ένα θετικό σχόλιο πως ό,τι έγραψα ήταν, έστω και για ένα άτομο ενδιαφέρον.

Τέλος,

αν και γνωρίζω πολύ καλά πως όλα τα παραπάνω εγείρουν ένα σωρό "αλλά" και επιχειρήματα,

μη μου πείτε τώρα, αγαπητοί βιβλιόφιλοι και βιβλιολάγνοι, facebookικοί φίλοι μου, πως κανείς σας δεν απολαμβάνει τις άλλες μικρές χαρές του facebook, όπως

τις εικόνες και τα σκίτσα τα σχετικά με το βιβλίο και το διάβασμα


τα απλά αλλά επιθυμητά likes που σας φέρνουν πιο κοντά με τους δικούς σας διαδικτυακούς φίλους



ή τα events γύρω από το βιβλίο, όπου συμμετέχετε


ακόμα κι αν δεν μπορείτε να πάτε, μόνο και μόνο για να εκφράσετε τη συμπαράστασή σας ή τη χαρά σας που συμβαίνουν και την επιθυμία να μπορούσατε να πάτε;









6 σχόλια:

  1. Όλα αυτά συνέβησαν σε εμένα (και συμβαίνουν ακόμη) μέσω μπλογκ. Νομίζω ότι στο blogging υπάρχει μόνο το καλό κομμάτι των ανθρώπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα το blog είναι ένα μέσο που ενθαρρύνει και βοηθά την επικοινωνία και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ ανθρώπων που έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Απλώς πιστεύω ότι και το facebook μπορεί να συντελεσει πιο εύκολα ίσως και γρήγορα στο να έρθουν σε επαφή.

      Διαγραφή
  2. Εγώ που είμαι ενεργή και στο blogging και στο facebook, έχω την αίσθηση πως το blogging είναι ένας κόσμος πιο αγγελικά πλασμένος. Όμως κακά τα ψέματα, μέσα από το fb οι παρέες μεγαλώνουν και στεριώνουν. Εκεί είναι καθημερινή η επαφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. είτε σε blog πάντως είτε στο φμπ νομίζω ότι τα βιβλία έχουν πάντα τη δύναμη να μας φέρνουν κοντά!!!

    Καλή χρονιά με υγεία και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το μόνο σίγουρο! Και αυτό είναι που μετράει!
    Καλή χρονιά με πολλές ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή